SuperCycling.cz

TEST: Pell’s Roar

24. 9. 2015, 22:05

Brněnská firma Pell’s si pro letošní sezónu připravila novinku v podobě ultralehkého závodního speciálu Roar. Závodní design, top výbava a karbonová kola na galuskách v nás probouzí chuť na bližší seznámení.

 

PPBD4513m

Na každém kousku rámu je patrné, že designéři při tvoření rámu přihlíželi na všechny klíčové aspekty jako jsou pevnost, pohodlí a v neposlední řadě vzhled. Na to nemusíme otvírat žádné prezentační materiály.

Každopádně na složení karbonových vláken a vlastní technologické postupy, jež byly ke stavbě rámu použity, se podíváme zblízka. Nejvýznamnější z nich je FCST (Full Carbon Sandwich Tube). Jedná se o vlastní způsob pokládání Hi-Mod karbonových vláken ve vrstvách odpovídajících požadovaným vlastnostem v dané části rámu. Tím je současně docíleno dostatečné pevnosti i pružnosti materiálu. 

PPBD4528m

FCST sekundují Ultralite SS Vacuum tenké zadní vzpěry, zajišťující jezdcovo pohodlí, a robustní BB86 středové pouzdro, které naopak zaručuje tuhost pro efektivní přenos hnací síly na zadní kolo. Správné vedení stopy má pod svojí taktovkou nová kónická hlava s ložisky 1 ⅛” a 1 ½”, do kterých je vsazena poměrně mohutná celokarbovová vidlice.  

PPBD4530m

Co si napečeme, to si taky sníme

Ano, asi tak nějak při výběru komponentů v Pell’su přistupovali. Kromě prémiové sady Shimano Dura-ace na kole nalezneme pouze domácí produkty s logem Pell’s. U sady Dura-ace padla volba na tu ekonomičtější, tzn. mechanickou ve složení převodníků 50/34 a kazety v rozsahu 11-28.

PPBD4524m

Jezdcův kokpit je poskládán z krátkého představce R77 a extrémně hlubokých řídítek RRC7 aero. Poskytovat oporu i dostatek pohodlí má ve svém popisu práce dvojice komponentů, karbonová sedlovka CR4 o průměru 27.2mm a sedlo Shark 136. Poslední pracovníkem do party nesoucí na svém těle logo firmy Pell’s jsou karbonová kola RC50, které se odvalují po galuskách Vittoria Open Corsa CX 23.

Váha testovaného kola je 6.74kg (velikost 58cm) s cenovkou položenou na hodnotě 114.990,- Kč. Velmi příjemným dárkem ke kolu je i možnost zpracování vlastního designu rámu, což nebývá v této kategorii standardní.

Konkurence

 

 

Pell's Roar

Author Charisma 77

Duratec Cult CR3

Kellys URC 90

PPBD4513tab 42838801 charisma 77 010 1968 f kellys ucr 90
cena
114 990,- Kč
129 990,- Kč
129 986,- Kč
96 990,- Kč
rám
Full Carbon Tubeset Author A Karbon  Cult CR3 Carbon Kellys ICAD RC Karbon
kola
Pell's RC50 Mavic Cosmic Carbone SL Mavic Ksyrium SL-S Mavic Ksyrium Elite S
sada
Shimano Dura-ace

Shimano Dura-Ace

Shimano Dura-Ace Shimano Dura-ace
kliky
Shimano Dura-ace 50/34 Shimano Dura-ace 53/39 Shimano Dura-ace 53/39 Shimano Dura-ace 52/36
sedlo
Pell's Shark 136 Fizik Arione R3 Prologo Scratch Nack Fizik Arione R5

Mladý a neklidný

Od teorie se přesuneme rychlostí blesku k praxi. Každého cyklistu stejně nejvíce zajímá, jak kolo jede a jak se ovládá. Já jsem na tom úplně stejně. Tak šup nastavit posed, namontovat pedály a hurá do provozu.

Jak jsem si oblíbil, jedu směr Hostím, Mořina, Karlštejn atd. Tam by měl podle všech indicií Roar vynikat. O to více jsem v očekávání možného i nemožného. Z počátku jsem se trochu pral s neobvykle zvoleným kokpitem (krátký představec a hluboká řídítka), až jsem se po chvilce laborování ustálil na jednom vyhovujícím posedu a začal vnímat vlastnosti testovaného materiálu.

PPBD4498m

Na potvrzení prvně avizovaného jsem nečekal dlouho. Akcelerace a lehkost, se kterou jsem se pohyboval v prvním výjezdu, byla vyšší, než jsem očekával. Tuhost středového pouzdra a nové řetězové vzpěry odvádějí svou rutinní práci excelentně. Svůj podíl na tom mají bezesporu i lehká galusková kola. Každé šlápnutí, i když ne bez bolesti, posunuje kolo velmi ochotně vpřed.

PPBD4508opt.m

Po každém výjezdu přichází dříve či později sjezd. Já jsem nečekal dlouho. Na projetí první serpentiny, kterou jsem jel nespočetněkrát, ale potřebuji trochu více místa než obvykle. Tuhost rámového setu, který mě uchvátil před několika minutami ve výjezdu, si zde vybírá svou daň. I zde je vidět, že kolo nestavěli pro žádné silniční začátečníky.

Krátky posed v kombinaci s tuhým rámem vyžaduje od jezdce o poznání více soustředění na práci s těžištěm, aby zkrotil závodní ambice nového nástupce modelu 6IX. Roar vyžaduje od svého vodiče plné nasazení a pak bez výhrady plní jeho požadavky.

Roar je de facto ve výčtu vlastností pravý opak svého kolegy z nabídky Pell’s modelu R7 Aero. V jednom se ale oba shodují. Tím je nadstandardní pohodlí, které pro svého majitele obstarává minimalistická zadní stavba společně s tenkou a dobře pracující karbonovou sedlovkou. Dříve než jsem si dokázal zafixovat všechny specifické vlastnosti kola nutné k dobré pilotáži mladého a zatím neklidného závoďáka, byl jsem zpět na základně.  

PPBD4517m

Závěrem

Během následné demontáže pedálů a otírání prachu, který na komponentech usedl v průběhu testovací vyjížďky, jsem měl čas na vstřebávání všech dojmů z našeho krátkého seznámení. I když mi kolo nepadlo ihned do ruky, mohu říct, že nový Roar je kolo s ryze závodními ambicemi. Pro jezdce, kteří vědí, co od svého nového kola očekávat a s jasně nastaveným rozpočtem, který má svůj strop relativně nízko. Bonusem mu k tomu je vlastnictví kola s českým rodokmenem a navíc i vlastním designem.

 

Rozsáhlá fotogalerie k testu kola Pell's Roar zde. 

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.