SuperCycling.cz

TEST: Pell's R7 Aero

14. 7. 2014, 07:20

Dnes jsme pro vás připravili test kola, které je dílem brněnské firmy Pell's a patří do nejvyšších pater silniční produkce u nás.

Pell's R7 Aero

Pell's R7 Aero

Brněnská firma Pell’s nám zapůjčila k testování jejich aktuálně nejvyšší silniční model R7 Aero. Na test tohoto kola jsem se těšil, i když trochu se smíšenými pocity. Jestli mi má paměť ještě dobře slouží, je tomu minimálně 21 let, co jsem na žádném kole české výroby nejezdil, takže jsem byl zvědavý, jak si R7 povede ve srovnání s konkurencí.

Pell’s patří mezi tuzemské stálice se svým nezaměnitelným stylem. Je to firma, která se vždy snaží najít vlastní cestu. Testovat, inovovat a to svým osobitým přístupem. S karbonovými vlákny začali v Brně poprvé experimentovat již v roce 2003 a postupem času tento materiál stále častěji využívali pro stavbu silničních kol, horských kol a posléze i výrobu komponentů s vlastním logem Pell’s. Po dvou letech zkoušení a i závodního testování firma představila první verzi modelu silničního R7, po které postupně přicházely na svět její přepracované modifikace až k současné R7 Aero.

Krátké přestavení firmy máme za sebou, a tak přejdeme k technickým specifikacím rámu. Sám název nám napovídá, že rám byl navržen s maximálním důrazem na aerodynamiku, jak tomu určuje současný trend, a tím je mezi domácími výrobci Pell’s opět výjimečný. Na stavbu rámu bylo vybráno karbonové vlákno s označením Full Aero Tubeset UHM (Ultra High Moduls).

V exponovaných místech středu a oblasti hlavového sloupku, je pevnost rámu navíc posílena vlastní technologií PU Shell Inside. Ložiska hlavového složení o průměru 1“ 1/8 a 1“ ¼ jsou vložena do elegantní hlavové trubky ve tvaru přesýpacích hodin, která plynule navazuje na plochou aerodynamickou vidlici se zesíleným karbonový sloupkem. Masivní středové pouzdro, kde se ukrývá systém BB30 elegantně přechází v aerodynamickou sedlovku kapkovitého průměru. Na každém čtverečním centimetru je vidět, že je vše navrženo a sladěno s důrazem na maximální tuhost a aerodynamiku.

Jediným místem, kde se na materiálu záměrně šetřilo jsou Ultra Steamlined sedlové vzpěry , které se starají o cyklistovo pohodlí. Standardní výbavou rámu dále jsou karbonové patky, kabeláž řadícího systému ukrytá uvnitř rámu, příprava na montáž baterie pro elektrickou sadu a tak též pro dva košíky. Za zmínku a bližší prostudování také stojí zvolená geometrie, která svým nastavením podtrhuje záměr výrobce.

Solidní výbavička made in USA

Kombinace komponentů byla velmi nadprůměrná. Lehká a tuhá zapletená karbonová kola Pell’s RC50 obutá na závodní galusky Vittoria Open Corsa Evo CX dodávala kolu na lehkosti při jízdě do kopce.

Osazení kola bylo z produkce amerického gigantu Sram a to konkrétně modelová řada Red s převodníky 53/39 a kazetou 11-25, které během celé doby testování fungovalo bez jediné chyby. Kokpit byl z domácí výroby Pell’s a tak též i sedlo, které bylo nadmíru příjemné a pohodlné. Takto zvolené osazení napomohlo výrobci k dosažení hranice váhového limitu UCI, tzn. že kolo v této specifikaci a velikosti XL váží 6,85kg. Doporučená cena výrobce je 98 990,- Kč. Vše sečteno, podtrženo a jdeme jezdit.

Konkurenti

 

Pell's

R7 Aero

Author

Charisma 77

Superior

Team Issue Di2

Kellys

UCR 90
cena
98 990,- Kč
116 990,- Kč
89 990,- Kč
83 990,- Kč
rám
Full Aero Tubeset UHM Author A-karbon Carbon UD Mid-Moduls ICAD RC Carbon
kola
Pell’s RC50 Mavic Cosmic Carbone SL DT Swiss R23 Mavic Ksyrium Elite S
sada
Sram Red Shimano Dura-Ace Shimano Ultegra Di2 Shimano Dura-Ace
kliky
Sram Red 53/39 Shimano Dura-Ace 53/39 FSA Energy 50/34 Shimano Dura-Ace 53/39
sedlo
Pell’s Long Way Fizik Arione R3 Fizik Antares MG Fizik Arione R7

Aero - rychlost především

Moje první testovací cesta vede opět na můj oblíbený okruh mezi Berounem a Karlštejnem, kde lze vyzkoušet snad všechny alternativy zatížení. První část okruhu je dost kopcovitá a sjezdy jsou samá serpentina. Kvalita povrchu pro českou kotlinu řekl bych, že průměrná.

Po krátkém seznamování a štelování posedu jsem krásného slunečného rána vyjel vstříc karlštejnským hvozdům. Musím přiznat, že to v tomto případě nebyla úplně dobrá alternativa, abych mohl plně otestovat hlavní devizy modelu R7 Aero. Delší rozvor s menším úhlem vidlice napomáhá klidnějšímu vedení stopy při vyšších rychlostech, což není ta pravá kombinace pro Karlštejnské serpentiny.

Při průjezdech zatáčkami to chtělo trochu více přemlouvání, aby se kolo položilo do ideální stopy. Kombinace nových nezajetých karbonových kol a ráfkových brzd při dobržďování do zatáček na jistotě také nepřidalo. Zato velice příjemný dojem na mě R7 udělala při jízdě do kopce. Zde lehká kola s galuskami odvádí svojí práci na jedničku a dovolují jezdci vyšetřit nějaké ty waty do závěru. Další velkou devizu tohoto kola jsem objevil v druhé polovině okruhu podél Berounky, kde jsou ideální podmínky pro trénink v boji s hodinovými ručičkami. Dlouhé roviny, konstantní tempo, ideální kadence, tak to je přesně to v čem závodní aerodynamická R7 vyniká.

Geometrie s nízko položeným kokpitem jezdce nenásilně přiměje k aerodynamičtějšímu posedu, a tím zážitek z rychlé jízdy ještě více umocňuje. Jakákoliv změna tempa, prudká akcelerace při jízdě ze sedla kolo pocitově zpomaluje. Tato skutečnost nutí jezdce udržovat souvislé tempo a déle setrvat v efektivním aero posedu. Díky pohodlnému sedlu a tenkým Ultra Steamlined sedlovým vzpěrám to nepřináší jezdci žádné utrpení, naopak. Efekt tohoto spojení dodává jezdci dostatečnou míru pohodlí.

Výsledný dojem přesně odpovídá tomu pro jaký tip závodů je kolo určeno. Model R7 Aero bude jistě zajímavou alternativou při výběru kola pro všechny ambiciózní a tempařsky založené cyklisty.

Kompletní nabízené specifikace modelu R7 najdete na webu www.pells.cz.

Fotogalerii si můžete prohlédnout ZDE

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.