SuperCycling.cz

Eurobike zahájil testovacím Demo dnem - první postřehy

27. 8. 2014, 08:30

Den před oficiálním otevřením veletrhu Eurobike (tzv. Demo Day) se konalo masové testování kol a přibližovadel, kterého jsme se také zúčastnili a osedlali několik epesních strojů, k nimž bychom se jinak asi jen těžko dostávali.

EB14 DD perex

EB14 DD perex

Look 795, váha 6.36kg, vel. 57

Pro mě osobně velké překvapení. Přesto, že kolo vypadá extrémně agresivně díky svému nízko položenému kokpitu, byla jeho ovladatelnost excelentní. Tuhý rám, originální jednodílné Look kliky a geometrie napomáhajícímu klidnému projevu. Karbonová galusková kola jsou určitě dobrou volbou. Vždy se postarají o nadstandardní pohodlí, což v případě 795 byla výhoda.

Pinarello Dogma F8, váha 6,84kg, vel. 57.5

Aktuální Dogma F8 navazuje a opět posunuje své hranice oproti své současné předchůdkyni. Rám je o něco pevnější a kolo o kousek dravější. Nejvíce byla poladěna aerodynamika, což jsem bohužel pro nedostatek času nemohl ocenit. Geometrie, tak jak Pinarello umí, je poskládána pro vyznavače rychlých závodů s častou změnou tempa. Každopádně jsem očekával více.

Merckx EMX 525, váha 7,66kg, vel. 54

Kolo od legendárního Eddyho Merckxe je stroj, se kterým se u nás každý den nesetkáme. Je velmi zajímavé svým neotřelým designem a zaujme hned na první pohled. Merckx sice bylo naším nejtěžším kolem, které jsme mohli během dne vyzkoušet. Naopak Merckx bylo kolo, které nejlépe sedlo, tuhé, rychlé a klidné. Delší geometrie s položenějším úhlem vidlice padla jako na míru ušitá.

Colnago V1r, váha 7,00kg, vel. 54

Novika od Ernesta byla velkým lákadlem. Jednoduchý a na první pohled ničím pozornost přitahující design rámu vyvažuje jeho zpracovaní a jízdní vlastnosti. Ale co jiného bychom od kola Colnago očekávali. To, co jsem čekával, byla více „race“ geometrie, ale ta byla zvolena v pohodovějším módu. Ernesto asi dobře ví, kdo kola v této kategorii kupuje.

Cervélo S3, váha 7.61kg, vel. 58

Levnější z nabízených aero modelů kol Cervelo, bylo dalším zajímavým kouskem v našem tetovacím dni. Model S3 byl další nekompromisní závodní speciál s delší geometrií, které jsme dnes mohl vyzkoušet. Pomalejší akcelerace tohoto kousku byla ovlivněna těžším setem zapletených kol, za to lépe držela setrvačnost.

Lightweight Ergestalt, váha 6.40kg, vel. 58

Novinka od legendární firmy Lightweight,která se proslavila svými zapletenými sety kol, představila svůj rám již v loni. My jsme se přesto rozhodli kolo vyzkoušet. Svým designem, specifikací a novými extra tuhými sety kol, nás přitahovalo. Tak jsem neváhali. Origanalita byla znát v každém detailu. Velmi neposedná geometrie, excelentní dynamika. Ergestalt je kolo bez jakékoliv možného kompromisu, které v nás zanechalo zážitek, na který se jen tak nezapomíná.

Parlee ESX, váha 7.10kg, vel. 59

Nejedná sice o značku pro ortodoxní silničáře známou a ani o značku pevně zvedenou na evropském trhu. O to více pro nás zajímavou. Využili jsme proto možnosti si tento speciál vyzkoušet. ESXko je pohodlnějším aero modelem z nabídky Parlee a „pohodlnější“ geometrií upravenou pro sportovní využití. Kratší posed napomáhající lepší ovladatelnosti je podporován tuhým a rychlým rámem.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.