SuperCycling.cz

Představujeme: Trek Madone 7 series

4. 4. 2014, 13:04

Jen málokterý příznivce silniční cyklistiky nezná pojmy jako Trek, OCLV, nebo Madone. My se dnes zaměříme na představení špičkového silničního modelu ze sedmičkové řady.

Modely Madone jsou odjakživa spojeny s karbonem. Karbon už je víc jak dvě desítky let u Treku spojován s pojmem OCLV a aby toho nebylo málo, tak se Trek rozhodl ještě své karbony kastovat, resp. nabízet v různých kvalitativních úrovních. Pro letošní rok se silničky Madone rozdělují až do neuvěřitelných pěti kvalitativních řad které se od sebe liší jak hustotou vláken, tak počtem vrstev a technologií jejich spojování.

Nejvyšší z řad, je označena jako 700 Series OCLV. Tady neexistují žádné kompromisy. Tenké stěny, přísná ruční výroba, špičkové technologie a nejlepší karbonové pláty pokládané striktně v přesných schématech dávají vzniknout profesionálním rámům jejichž poměr tuhost-hmotnost patří k tomu nejlepšímu co lze dnes ve světě profesionální cyklistiky dostat.

Nejvyšší řada Madone 7 series je navíc specifická díky tomu, že je nabízena výhradně pro stavby kol na zakázku v rámci speciálního programu Treku s názvem "ProjectOne". V rámci něj si musíte navolit několik parametrů na základě kterých vám pak v Treku postaví třeba takovýto originální kousek.

Nejvyšší rám Madone váží podle výrobce pouhých 725g. Jeho tvary byly laděny v aerodynamickém tunelu a jeho výroba probíhá v domovské továrně Treku v americkém Waterloo. Speciální je na něm také lak, který šetří oproti nižším verzím desítky gramů.

Specifické je na něm ale rovněž uchycení přední brzdy, která jakoby splývá s přední vidlicí a nenarušuje průběžnou linii hlavové trubky. Také zadní brzda je přemístěna z horních vzpět zadní stavby dolů, těsně za středové složení a díky tomu mohl být upraven tvar horních vzpěr zadní stavby a ušetřeno pár dalších gramů na hmotnosti rámu.

Striktně precizní je také vnitřní vedení lanek řazení a brzd rámem a konstruktéři mysleli i na snadnou komunikaci s cyklocomputerem a proto integrovali do levé spodní vzpěry zadní stavby čidlo pro zacycení kadence i rychlosti jízdy, které komunikuje pochopitelně bezdrátově s cyklocomputerem díky integrované technologii ANT+.

Pokračovat bychom mohli ještě několika dalšími specifiky tohoto rámu na jehož dávném předchůdci válcoval svou konkurenci na Tour de France slovutný pan Lance, ale raději se zaměříme na to, jak je náš exponát vlastně osazený.

Záležitost ryze zakázková - Project One

První, co musíte po zvolení rámu na stránkách Project One udělat, je zvolit si barevné schéma, ve kterém vám rám dodají. Je jich v systému k dispozici nespočet, my se díváme na veselou kombinaci žluté a modré s karbonově temným černým zbytkem.

Barevně sladěna jsou v rámci možností také kola. Ta se v rámci customizace oblepila pouze žlutými samolepkami Bontrager. Kombinace hliníkových ráfků a karbonového skeletu nepatří sice mezi nejvyšší možné mety, co se vlastností týká, nicméně stříbrné brzdové plochy kontrastující s tmavým zbytkem nevypadají vůbec zle a celek patří k velmi slušnému průměru určenému pro tento rám.

Co se osazení týká, tak zde najdeme kompletní sadu Shimano Ultegra doplněnou o Bontrager brzdové čelisti integrované, jak již bylo řečeno do zadní stavby i přední vidlice. Vybrat si osazení kola v rámci sedmičkové Madony však můžete napříč všemi třemi renomovanými výrobci a v online kalkulátoru se na vás vesele smějí jak všechny elektronicé verze, tak provedení s SRM měřením wattů v klikách. Záleží tak jenom na vás, jak hlubokou máte kasičku.

Speciální kapitolu tvoří také sedlo a sedlovka. Zatímco prvně jmenovaný komponent je v našem případě vcelku standardní model Bontrager Paradigm RL s titanovými lyžinami, sedlovka již tak standardní není. Trek používá pro své silniční modely již od 5. série inverzní provedení sedlovky. To spočívá v jakémsi nástavci se sedlovým zámkem, který místo aby se zastrkával do rámu nasazuje se naopak na prodlouženou sedlovou trubku zvenčí. Šetří se tak prý zejména hmotnost, protože není podřeba mít na kole zámek sedlovky.

Sedmičková, nejvyšší série Madony se v provedení a osazení tak, jak ji vídíte na fotkách pohybuje se svou cenou někde kolem 150 tisíc korun. Skladem tato kola v podstatě nebývají, nicméně proces který musíte udělat v rámci Project One zakázkové výroby by neměl trvat déle než dva měsíce. Záleží na momentální dostupnosti konkrétního rámu.

Podrobnosti o tom jaké jsou možnosti při tvorbě objednávky najdete na webu ProjectOne a další nabídku kol pak na stránkách českého zastoupení www.trek-bikes.cz, tak v našem internetovém katalogu kol na www.kolo.cz.

Fotogalerii k tomuto kolu najdete ZDE.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.