SuperCycling.cz

Představujeme: Specialized S-Works Venge

18. 3. 2014, 11:29

Jsou kola, která zapadnou do každodenní silniční šedi a jsou kola, která z ní výrazně vystupují. SW Venge patří rozhodně do té druhé skupiny...

Když jsme vybírali první silničky o kterých napsat na náš nový silniční web, řekli jsme si, že bychom SuperCycling měli nastartovat se super koly. Tady je tedy první z nich, nejvyšší model závodní řady Venge ve verzi S-Works.

Když před několika poprvé Specialized představil model Venge mnozí trošku tápali kam ho mají zařadit. Existovala závodní řada Tarmac a "celoodpružená" komfortní řada Roubaix a nic jiného.

Specialized chtěl ale nabídnout další superrychlé tuhé silniční závodní kolo, které vybaví aerodybamickým rámem jehož některé části využívají technologií vyvinutých pro časovkářský speciál Shiv. Venge se proto rodil v aerodynamickém tunelu. Cílem bylo maximálně optimalizovat aerodynamické toky kolem rámu. A výsledek se dostavil, jak výrobce uvádí v úspoře 22 watů při rychlosti 40 km/h oproti modelu Tarmac.

Venge je tak kolem vhodným zejména pro dlouhé rovinaté etapy s vysokým rychlostním průměrem, kde svému majiteli dokáže díky svému rámu ušitřit část vynaložených sil. Nálepka "UCI-legal" pochopitelně nemůže na tomto profesionálním závodním náčiní chybět ostatně stejně tak jako na něm nemůže chybět označení FACT 11r které značí, že je kolo postaveno na nejvyšším karbonu, jaký má momentálně Specialized k dispozici.

Každý detail rámu je podřízen minimálnímu aerodynamckému odporu. Profilovaná sedlová i spodní rámová trubka, horní vzpěry zadní stavby s profilem podobným křídlům letadla, aerodynamická sedlovka, nebo přísně tvarovaná hlavová pasáž bez jakýchkoliv náznaků umožňujících zbytečné aerodynamické brždění. V podstatě se dá s čistým svědomím říct, že hlavním a zásadním aerodynamickým problémem tohoto kola bude v každém případě jezdec, nikoliv stroj samostný, ovšem o které silničce, resp. jezdci se toto nedá tvrdit že ? :-)

Čistě profesionální TOP výbava

Ale pojďme zpět k vlastnímu kolu, konkrétně k jeho osazení. V úvodu jsem se zmínil o tom, že jde o nejvyšší model. To není až tak úplně pravda, protože ten opravdu nejvyšší je vybavený elektrickou Durou, zatímco tento náš dnes představovaný kousek na sobě nese Sram RED. Specialized razí, stejně jako jiní výrobci kol, zásadu, že u silničky je potřeba dát zákazníkům vybrat jaké osazení si na své kolo zvolí. Proto je model Venge globálně nabízen jak na Shimanu, tak na Sramu.

Kompletní řadící systém tedy v tomto případě dostal na starosti Sram RED. Jedenáctipastorková kazeta s rozsahem 11-28 zubů udává spolu s S-Works karbonovými klikami s RED převodníky 53/39z. jasné rychlosti ve kterých se má závodník s tímto strojem pohybovat.

Jelikož zatím UCI nepovolila kotoučovky, najdeme na kole klasické ráfkové leč hydraulické brzdy včetně poněkud macatějších Hydro R karbonových pák. Brzdový pístek je v těle brzd ukryt poměrně decentně, ovšem nějaký ten gram zřejmě přeci jen přidá. Celková hmotnost celého kola bez pedálů je 6,72 Kg což je vzhledem k hmotnostním limitům UCI (6,8kg na kompletní kolo) slušná hodnota na "sériovku".

Zásadní pro fungování celého kola jsou beze sporu zapletená kola. V případě aerodynamických požadavků, které jsou u modelu Venge maximální, je logické, že zde najdeme poměrně vysoký profil Roval Rapide CLX 60 s karbonovými náboji vybavenými keramickými ložisky. Vpředu najdete přímý výplet s šestnácti plochými špicemi, vzadu je pak špic dvaadvacet rozdělených na osm napřímo v levé části náboje a čtrnáct křížených u kazety.

Také ostatní komponenty patří do nejvyšší série S-Works. Hliníkový představec SL, karbonová řídítka S-Works ze série Tarmac i speciální oválně plochá karbonová sedlovka S-Works Venge spolu se sedlem BG Romin Evo Pro opatřeným karbonovými lyžinami.

Venge S-Works pořídíte u nás za kulantních 189 999,- Kč nehledě na jeho osazení Sramem či Shimanem. Jeho levnější provedení začínají na hranici 65 tisíc a pokračují dál přes 75, 92 a 130 tisíc podle použitého materiálu rámu a komponentů.

Komletní informace o tomto modelu i celé řadě, najdete na lokalizovaných stránkách www.specialized.com, nebo také v našem katalogu kol na kolo.cz.

Fotogalerii k tomuto kolu najdete ZDE.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.