SuperCycling.cz

Představujeme: Lapierre Pulsium 2018

18. 4. 2017, 11:00

Pravidelně se setkáváme s tím, že na nejvíce sledovaných závodech sezóny nějaký výrobce představí svůj nový nebo inovovaný model. Nebylo tomu jinak ani letos na závodě Paříž-Roubaix. Firma Lapierre, prostřednictvím "svého" profesionálního týmu FDJ, uvedla na trh přepracovaný speciál Lapierre Pulsium.

illprod-lapierre-pulsium-19-680

Není to v žádném případě novinka v nabídce tohoto velkého výrobce. S modelem Pulsium se  máme možnost na silnicích setkávat od roku 2014. Základní filozofie byla ponechána. Pohodlí při mnoha hodinovém zatížení zůstalo prioritou.

Model Pulisum se opět spoléhá na firemní systém tlumení SAT (Shock Absorption Technology). Jedná se o vložení malého elastomerového bloku mezi horní rámovou trubku a horní vzpěry zadní stavby.

Zde je vidět malá změna oproti původní verzi. Došlo k výraznému prohnutí horní rámové trubky, a to z důvodu vytvoření většího prostoru pro pohyb sedlové trubky. Toto spojení zásadním způsobem navyšuje celkovou schopnost rámu pohlcovat nerovnosti.

illprod lapierre pulsium 13 680

Inovací si neprošlo jen tlumení rámového setu. Pevnostní parametry nové konstrukce byly také posíleny. Přeskupením hustoty karbonových vláken v jednotlivých partiích se podařilo navýšit pevnost rámu poměrně razantním způsobem, aniž by to ovlivnilo váhu rámu.

V okolí středového pouzdra se pevnost navýšila o celých 40%. Na přední část rámu, kde je uloženo hlavové složení, které jezdci pomáhá udržet svůj stroj v ideální směru, vzrostla tuhost o 20%. Řetězové vzpěry zadní stavby posílily o 20%.

illprod lapierre pulsium 17 680

Výrobce neopomněl do rámu zakomponovat ani svoji další vlastní technologii, jako je Trap Door Technology. Jedná se o uložení baterie pro pohon sady Di2 na spodní rámové trubce do nejnižšího možného místa, hned vedle středového pouzdra, které známe z  top modelu Xelius SL.

illprod lapierre pulsium 103 680

Zajímavé je, že Lapierre nepřišel rovnou s rámem připraveným pro použití kotoučových brzd, který tak vehementně prosazuje většina výrobců. Místo toho se drží klasického a léty osvědčené ráfkového systému.

illprod lapierre pulsium 31 320  illprod lapierre pulsium 3 320

Inovovaný rám bude k dispozici již během této sezóny. Podle českého dovozce by to mělo být na přelomu června a července 2017. K dispozici bude z počátku pouze jeden model, a to přímo ten týmový, jen s lehce upravenou specifikací, která byla zvolena v tomto složení - sada Shimano Dura-ace Di2, kola Mavic Ksyrium Pro Carbon SL C 25 UST. Model bude dostupný ve velikostech XS, S, M a L.

Více informací bude k dispozici v průběhu jara přímo na stránkách českého zastoupení: http://www.lapierre-bike.cz

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.