SuperCycling.cz

Pinarello Dogma K8-S, nová bomba Sky na kostky

3. 4. 2015, 07:12

Nejedná se o žádný aprílový žertík marketingového oddělení týmu SKY. Dokonale utajovaný projekt společností Pinarello a Jaguar, model Pinarello Dogma K8-S, je venku. A má to být silná zbraň pro Gerainta Thomase či Bradleyho Wigginse na nadcházející kostkové klasiky Kolem Flander a Paříž-Roubaix.

dogma-hore-vlanderen

sky kolo flandry 1

Posledních 100 kilometrů Kolem Flander si na novém kole byli ve čtvrtek projet Geraint Thomas, Luce Rowe and Salvatore Puccio. „Mám nejlepší formu, jakou jsem kdy měl, tým je ve skvělé formě a k tomu jsme dostali tahle parádní kola,“ přiznal Geraint Thomas, jeden z velkých favoritů Flander.

„Poprvé jsem měl možnost tenhle model vyzkoušet v únoru a je to fakt perfektní. Čím rychleji jedete, tím více cítíte ten rozdíl. Vzadu cítíte daleko větší komfort, není to tak tuhé,“ dodal Thomas.

jeste ke kolu pina

Hlavním cílem italské firmy Pinarello bylo vytvořit rám s technologií, která dokáže jezdce lépe izolovat od terénu, s nímž se závodníci setkávají v průběhu monumentů, jako jsou závody Kolem Flander nebo Paříž-Roubaix. To znamená hlavně nárazů na kostkách.

Poznatky získané z projektu Pinarello Dogma F8, společné práce s týmem automobilky Jaguar, byly při propojování nových myšlenek klíčové. Zásadní výhody Dogmy F8, které jsou nyní sjednoceny s novými technologiemi zadního odpružení DSS 1.0 (Dogma Suspension System) a flexibilních řetězových vzpěr FLEXSTAYS™, daly vzniknout novému, na zakázku vyrobenému speciálu Pinarello Dogma K8-S.

zadni stavba flandry

 „Nikdy jsem nejel na kole, jako je nový model Dogma K8-S. I Když nový speciál vypadá na první pohled stejně jako Dogma F8, není tomu tak. Rozdíl poznáte hned, jakmile najedete do pekelného terénu, hlavně na kostky,“ uvedl Bradley Wiggins.

„Je to poprvé, co se na kostky někdo z vývoje vyrazil podívat a udělal kolo přesně na tenhle terén,“ pochvaloval si Wiggins. „Pevnost s aerodynamikou zůstaly beze změny, ale zdokonalená flexibilita zadní stavby dává kolu nový rozměr. Teď je to pro nás úplně nová hra, která nám dává do závodů více sebedůvěry a velikou výhodu na kostkách,“ dodal úřadující mistr světa v časovce, který na novém kole v březnu projížděl klíčové úseky Paříž-Roubaix.

thomas kontroluje

Geraint Thomas kontroluje nový model.

Inovace DSS 1.0 a FLEXSTAYS™ pomohly navýšit jezdcův výkon/efektivitu šlapání o 4.6% a současně o celých 50% zvýšit jeho pohodlí. Přestože se jedná de facto o odpružený rám, jeho váha činí pouhých 990g.   

Novinka si prvním závodním křtem projde tuto sobotu, 5. dubna při závodě Kolem Flander. Výhod modelu Pinarello Dogma K8-S využije všech osm jezdců týmu Sky. V čele s Thomasem, Wigginsem či Stannardem.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

  • Honza
    4. 4. 2015, 07:49 (před 3 roky)

    To určitě ano, jen nikdo netuší, jaká je skutečná cena tohoto modelu :-)

  • Zdeněk Klika
    3. 4. 2015, 09:59 (před 3 roky)

    zajímavé řešení, jistě by našlo uplatnění i na českých silnicích :-)