SuperCycling.cz

Představujeme: zbraně stáje Bauknecht Author

5. 6. 2014, 11:16

Přední český silniční tým jezdí na karbonových kolech od Authoru a my vám dnes představíme jejich hlavní specifika i to, v čem se liší od sériových modelů Authoru.

Týmový speciál Author Bauknecht pro rok 2014

Týmový speciál Author Bauknecht pro rok 2014

Bauknecht Author spadá mezi kontinentální týmy v rámci UCI Europe Tour. Jde o přímého následovníka Whirlpool Author týmu, který fungoval v minulosti rovněž s podporou velkého českého producenta a tak bylo logickým krokem, že spolupráce s Authorem pokračuje i nyní.

My se dnes podrobněji podíváme na závodní speciál Przemyslawa Kasperkiewicze na kterém absolvoval letošní Závod Míru U23.

Závodní speciál pro Závod Míru 2014 Przemyslawa Kasperkiewicze

Závodní speciál vychází z nejvyššího sériového modelu Author Charisma 77, který je postaven na karbonovém rámu ze špičkových japonských uhlíkových vláken Torayca. Díky naladění jednotlivých částí rámu směrovou orientací vláken, může tento rám nabídnout jezdci jak dostatek torzní tuhosti, tak komfort v podobě absorpce rázů.

Konstrukce rámu přitom zůstává "klasického ražení" bez slopingu s vodorovnou a mírně prohnutou horní rámovou trubkou, která se stará díky své subtilní konstrukci nemalou měrou právě o komfort jezdce. Oproti ní je spodní rámová trubka výrazně masivnější a přispívá k celkové tuhosti rámu.

Karbonový ráms galuskovými 50mm vysokými koly Remerx

Hlavová trubka v sobě svírá kónický sloupek karbonové přední vidlice, která ač ze strany působí velice masivně, je z čelního pohledu uzpůsobena pro snadné aerodynemické obtékání vzduchu.

Komponenty - nekompromisně závodní

Závodní speciál obvykle bývá osazen tím nejlepším, co jsou schopni týmem nasmlouvaní sponzoři dodat. Jinak tomu není ani v tomto případě. Základ pohonné soustavy na závodních Authorech tak zůstává stejný jako na sérových modelech. Jde o kompletní osazení sady Shimano Dura-Ace v mechanickém provedení se závodním napřevodováním 53/39z. na klikách resp. 11-25z, na jedenáctipastorkové kazetě.

Dalším zásadním prvkem, který určuje schopnosti kola, jsou zapletená kola a jejich obutí. V tomto případě se týmové speciály odlišují od sériovek, protože místo plášťových Maviců osazují galuskové zapletené sety Remerx SAW50. Jde o karbonové ráfky o výšce 50mm s výpletem 20 (přední) resp. 24 (zadní) redukovanými špicemi, které jsou navíc zhruba o 300g lehčí sériově osazované Mavic Cosmic Carbon SL. Galusky jsou použity Vittoria Corsa o rozměru 23-28" (320 TPI).

Celokarbonové galuskové ráfky Remerx SAW50

Author je známý dlouhodobou spoluprací s Tomem Ritcheym a tak co se dalších komponentů týká, najdeme i na závodních speciálech nejvyšší karbonové modely sedlovek, představců a řídítek, které jsou dnes k dispozici.

Shimano Dura-Ace a Ritchey - tradiční kombinace vrcholných modelů Author

Brzdovou soustavu logicky dodalo rovněž Shimano v rámci své nejvyšší sady Dura-Ace. Jiné jsou pouze speciální brzdové špalky určené pro karbonové ráfky. Celek pak doplňuje ještě sedlo FIZIK Arione R3 k:ium.

Cenovka týmových speciálů by se od té sériové 117tis. neměla příliš lišit, protože cenový rozdíl v použitých kolech a obutí není nikterak zásadní. Hmotnost závodních kol pak zhruba odpovídá váhovým limitům stanoveným UCI.

Další informace o týmovém vybavení a také o aktuální týmové soupisce najdete na stránkách týmu www.hkcycling.cz. Kompletní přehled o kolech Author pak najdete na webu výrobce www.author.eu.

Kompletní fotogalerii kol stáje Bauknecht Author si můžete prohlédnout ZDE

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.