SuperCycling.cz

Představujeme: Giant Propel Advanced 1

12. 6. 2014, 07:21

Další renomovaná značka, od které si představíme zajímavý silniční stroj, se jmenuje Giant. Svou řadu Propel obdařila spoustou zajímavých technologií o nichž si řekneme víc.

Giant Propel Advanced 1

Giant Propel Advanced 1

Modelová řada Propel dostala do vínku zejména aerodynamický rám a jemu přizpůsobené některé komponenty, elektronické řazení Shimano Ultegra a vysoké aero ráfky. Díky tomu je předem jasné kde bude Propel jako ryba ve vodě. Rychlé dlouhé rovinaté etapy, případně časovka, nebo také triatlon. To jsou ideální podmínky do kterých je tento model postaven a ve kterých ze sebe vydá maximum ve prospěch svého majitele.

Advanced v názvu modelu jasně specifikuje, že jde o karbonový rám, jehož přesné tvary vznikly díky unikátní technologii AeroSystem Shaping. Ta se postarala o optimálni aerodynamické tvary všech trubek rámu tak, aby vzduchu obtékal rám s minimálním odporem. Ze strany tak rám vypadá sice poměrně masivně ale z šikmého pohledu zjistíte, že kapkovité profily trubek i vidlice jsou naopak velice ploché a prořezávají tak vzduch opravdu velice snadno.

Na rámu najdeme na zadní stavbě rovněž integrovaný ANT+ senzor pro bezdrátový přenos jízdních dat do computeru. Supertuhé přední části rámu pomáhá použití techologie OverDrive2, které spočívá v kombinaci většího průměru spodního hlavového ložiska 1,5" s menším horním 1. 1/4".

ANT+ integrovaný sensor

Aerodynamice jsou podřízeny rovněž speciálně vyvinuté a na zakázku pro Giant vyráběné brzdy které dodává firma TRP. V podstatě jde o jakousi obdobu V-brzd kterou známe u MTB. Obě raménka jsou uchycena samostatně ze stran na čepech přední a zadní vidlice přičemž jejich tvar je uzpůsobený tak, aby zůstal v zákrytu za oběma vidlicemi. Vpředu jsou proto ukryty až za hlavovým sloupkem vidlice.

Na zakázku vyvinuté a vyráběné brzdy od TRP

Vední lanek a elektroniky je samozřejmě vnitřní a rám má oproti svému dražšímu sourozenci SL klasickou konstrukci zasouvací sedlovky, která má však pochopitelně také aerodynamický průřez.

Komponentové optimum

Při pohledu na výběr osazení tohoto modelu musíme konstatovat, že šel výrobce poměrně logickou cestou. Jelikož jde o druhý nejvyšší karbonový model, použil druhou nejvyšší sadu od japonského Shimana a to hned v elektronické verzi Ultegra Di2. Díky tomu se mohla cenovka tohota kola více přiblížit hranici 100 tisíc korun kde se dá přeci jen už hovořit o dostupnějšícj kolech než kterými jsou top modely oscilující spíše na hranici dvojnásobně vyšší. Propel Advanced 1 vás tedy vyjde přesně na 113 999,- Kč

Nové kliky Shimano Ultegra s dvojicí převodníků 52/36z.

Jedenáctkovou Ultegru Di2 asi není třeba nijak podrobněji představovat. Je to cenově i funkčně výborná alternativa k prémiovému Dura-Ace od kterého se liší jen decentně použitým materiálem, hmotností a zejména přijatelnější cenou. Dostáváte přitom téměř stejné užitné vlastnosti, takže co k tomu dodat víc?

Převody jsou přitom poskládány celkem sportovně. Vpředu najdete dvojici převodníků 52/36, vzadu je osazena jedenáctipastorková kazeta 11-25z.

O brzdách od TRP již řeč byla, Zapletená aero kola s Označením Giant P-SLR1 v sobě kombinují Scandium a karbon. Brzdové plochy jsou díky tomu Scandiové, zatímco o aerodynamiku se stará karbon. Vnitřky nábojů jsou dodávany švýcarskou firmou DT Swiss. Jde o plášťový set, který v páru váží 1575g.

Nebyl by to Giant aby si pod vlastním označením nedodával také většinu ostatních komponentů včetně aero karbonové sedlovky nebo řídítek. Jediné sedlo vlastně tak dodává "cizí" značka a to konkrétně v podobě Fi'zi:k Arione K:ium.

Rám se vyrábí celkem v šesti velikostech: 46.5, 50, 52, 54.5, 57.5 a 59.5. Kompletní informace nejen o modelech Giant Propel najdete na lokalizovaném webu www.giant-bicycles.com.

Kompletní fotogalerii si můžete prohlédnout ZDE

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.