SuperCycling.cz

Novinka: BMC Roadmachine 2017

8. 7. 2016, 07:00

Modely Teammachine a Granfondo od firmy BMC jsou proslulé svými jízdními vlastnostmi napříč celým cyklistickým spektrem, od profesionálních závodníků, až po ryzí amatéry. Přesně mezi tyto dva modely BMC vklínil svojí novinku Roadmachine 2017 v provedení s kotoučovými brzdami.

to-kolokbyemci

Navzdory tomu, že je používání diskových brzdy na všech závodech organizovaných po hlavičkou UCI momentálně zakázáno, vývoj rámů určených pro jejich použití se nezastavil. Směr BMC je jasný. Nový Roadmachine míří mezi silniční nadšence, kteří se cyklistikou prostě jen baví.

Vývoj této novinky se nesoustřeďoval pouze na integraci diskových brzd, ale i na optimalizaci jízdních vlastností rámu pro různé terény od vyhlazených silniček po rozbité vedlejší cesty s minimálním provozem.

Při volbě nejvhodnějšího materiálu padla volba na tři různé kombinace: od prémiového karbonu, který je použit u nejvyššího modelu 01, až po prémiový dural, který spolupracuje s karbonovou vidlicí u základního modelu 03.

Přesný přenos síly má pod kontrolou středové pouzdro v rozměru PF86. Pohodlí dodává flexe vlastní D-Shaped sedlovky v průměru 27.2mm, která spolupracuje se zadní stavbou a plášti v rozměru až 30mm.

BMC Roadmachine carbon all road endurance race bike chain guide BMC Roadmachine carbon all road endurance race bike D seatpost

Prověřené technologie z aktuálních modelů Teammachine a Granfondo byly samozřejmě přeneseny i na aktuální novinky. Na rámu tedy nalezneme závodními zkušenostmi stvrzené metody jako jsou  TCC – Tuned Compliance Concept a ACT – Angle Compliance Technologies, které společně harmonizují tvar, pevnost a pohodlí rámu.

Výsledkem je jakýsi „all-rounder“, kolo pro všechny. Aerodynamické kolo s tuhým rámem, pohodlnou zadní stavbou a k tomu navíc s pohodlnou geometrií. Nezapomnělo se ani na moderní trendy, jako je vlastní integrovaný kokpit a uložení všech lanovodů a brzdových hadiček uvnitř rámu. Ještě zbývá dodat váhy jednotlivých rámů ve velikost 54cm a včetně vidlic; model 01 1.310g, 02 1.530g a 03 1.690g.

BMC Roadmachine 01 carbon framset

Zásadní partií rámu je zadní stavba a samotná vidlice disponující kónickým 1.125” - 1.5” sloupkem. Zde nalezneme nové standardy flatmount pro přímé uložení třmenů kotoučových brzd. Rám je dimenzován pro použití disků o průměru 140mm nebo 160mm. Všechny modely používají i stejný standard upevnění předního náboje 12×100mm a zadního 12×142mm do rámu respektive vidlice.  

BMC Roadmachine carbon all road endurance race bike fork dropouts 

Nový model bude nabízen ve třech provedeních rámového setu. Top model 01 využívá vlastností prémiové řady vlastních BMC karbonových vláken. Druhý v řadě model 02 se spoléhá na střední třídu karbonu a základní model 03 důvěřuje nejvyšší řadě duralu a plně karbonové vidlici. Velikosti všech tří řad jsou rozřazeny do šesti od 47cm do 61cm.

BMC Roadmachine 01

Top model Roadmachine 01. Tři možnosti specifikace, Shimano Dura-ace Di2, Ultegra Di2 a Ultegra.

BMC Roadmachine 02 carbon all road endurance race bike Ultegra Di2

Střední model Roadmachine 02. Tři možnosti specifikace, Shimano Ultegra Di2, Ultegra a 105.

BMC Roadmachine 03 aluminum all road endurance race bike 105

Základní model  Roadmachine 03. Dvě možnosti specifikace, Shimano 105 a Tiagra.

Více informací na domovské stránce BMC

 

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.