SuperCycling.cz

UCI posvětila rozšíření kotoučových brzd v roce 2016

1. 12. 2015, 08:57

Druhá fáze testováni kotoučových silničních brzd má zelenou. Týmy postaví kotoučové speciály již do jarních klasik.

diskove-horni

Jak jsme před časem informovali v článku UCI dala kotoučovým brzdám zelenou, Mezinárodní cyklistická unie (UCI) nastavila plán postupného začleňování kotoučových brzd do profipelotonu. Po letošním "oťukávání" se má příští rok přejít do druhé fáze. Ta má být daleko intenzivnější a umožní týmům nasadit jejich kotoučové závodní speciály v podstatě ve všech závodech od 1. ledna.

Očekává se, že týmy začnou masivně testovat kotoučové brzdy zejména na jarních klasikách s tím, že největší stáje budou mít připravena tato kola pro všechny své závodníky.

diskove 2

Otázkou ale stále zůstává jak, resp. kdy, se do testování připojí také týmy, sponzorované firmou Campagnolo. Ta totiž jako jediná stále ještě oficiálně nepředstavila své silniční kotoučové brzdy, zatímco Sram i Shimano již mají prakticky kompletní nabídku hotovou několik let.

Na konečném souhlasu s pokračováním testování kotoučových brzd v roce 2016, podle dříve avizovaného plánu, se shodly všechny zúčastněné strany minulý pátek v Basileji, kde proběhla schůzka zástupců UCI, organizátorů, závodníků, mechaniků i výrobců.

Dobrovolné zavedení kotoučových brzd bude znamenat pravděpodobně smíšený peloton, ve kterém budou mít někteří závodníci na svých kolech kotoučové a jiní běžné čelisťové brzdy.

diskove 1

Jak očekávají výrobci, tento stav bude ale pouze přechodný, protože je velký tlak na masivní rozšíření silničních kotoučovek a dá se tedy předpokládat, že během několika let by měly kotoučové brzdy zcela vytlačit brzdy stávající tak, jako se to před lety stalo u horských kol.

Mechanici sice upozorňují, že se spolu s přechodem na nové brzdy a pevné osy, které tyto brzdy zpravidla provázejí, prodlouží časy potřebné na výměnu kol při defektech, nicméně několik firem již představilo (a další na nich pracují), svá vlastní řešení i v tomto směru, která by uchycení osy v rámu optimalizovala pro jejich rychlou demontáž.

diskove 6

Připravte se tedy na to, že kotoučové brzdy ovládnou silniční cyklistiku a nic už s tím nikdo neudělá. Přínos bezpečnosti to je bezesporu, navýšení hmotnosti se určitě podaří nějak eliminovat a ceny se při masovém rozšíření snad také časem nějak konsolidují. Vše budeme samozřejmě dál sledovat a o novinkách průběžně informovat.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.