SuperCycling.cz

Trek přichází s novou generací "celoodpruženého" Domane

4. 4. 2016, 18:35

Pokud si kladete otázku, zda-li již novinku sedlal na Strade Bianche Fabian Cancelara, pak odpověď zní ANO! A Trek dlouho nečekal a dnes oficiálně zveřejnil kompletní podrobnosti, které se nového modelu Domane týkají.

DomaneSLR17-perex

Pojďme na ně. Domane bylo dosud charakteristické především díky svému IsoSpeedu, což je fakticky název pro technologii, která umožňuje pohyb sedla pod jezdcem při jízdě po nerovnostech. Typickým cílem Domane a podobných modelů je co nejvíce ulehčit jízdu po kostkách a rozbitých asfaltových silnicích tím, že alespoň část otřesů, přicházejících od kol, absorbuje samotný rám.

Trek v rámci této novinky nejenom, že zásadním způsobem změnil sedlovou část IsoSpeedu, ale nově přidal také přední IsoSpeed.

Zadní IsoSpeed prodělal poměrně zásadní změnu, díky které lze plynule regulovat jeho tuhost, a to díky profilované sedlové trubce, na které najdete v zadní části malý slider. Jeho posunem buď přitvrzujete, nebo naopak povolujete funkci zadního "odpružení".

Fakticky tak elasticita zadního IsoSpeedu povyrostla o 14%, nicméně rám lze za jízdy přitvrdit i nad rámec stávajícího modelu.

Přední část IsoSpeedu spočívá v přidání pružného elementu v horní části hlavové trubky. Fakticky se tak sloupek vidlice vůči hlavové trubce může pohybovat a tím tlumit i rázy jdoucí do rukou. Součástí kompletu jsou navíc také nová speciální řídítka IsoCore upletená ze speciálního karbomu s termoplastovým elastomerem uvnitř. Výsledkem jsou o 20% menší vibrace, které dílem pohlcuje přední IsoSpeed, dílem pak právě nová řídítka.

Domane bude stále k dispozici jak s mechanickými ráfkovými, tak s kotoučovými brzdami. Rám nabídne více prostoru pro širší pláště a Trek pro tyto účely vyvinul také nové ráfkové brzdy. S těmi budou sériově dodávány 28c široké pláště, zatímco u verzí s kotoučovkami budou osazovány širší verze 32c. Mimochodem, samozřejmostí jsou jak pevné osy, tak nový standard silničních kotoučů Flatmount.

Kompatibilita s elektronickými sadami je samozřejmá, vlastní baterie pak dostane prostor ve spodní rámové trubce ve speciální dutině přístupné pod košíkem na bidon.

V nabídce budou dostupnější veze Domane SLR 6 a 7 startující na pěti tisících dolarech a vrcholem pak bude Domane SLR 9 provedení se Sramem E-Tap za 11 000 dolarů nad kterým bude tradičně v omezeném množství k dispozici Race Shop Limited verze Project One, kterou bude možné si vyladit zcela podle vlastní fantazie, resp. možností konfigurátoru Treku.

Kompletní info o novince najdete na www.trekbikes.com.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.