Scott Solace IAM Cycling Team
18. 4. 2016, 14:52
Model CR1 byl prvním modelem v nabídce Scott, který disponoval revoluční technologií Shock Damping (SCS): technologií, která v sobě prolíná potřebnou tuhost a pohodlí. Model Solace tento systém přebírá a s upravenou geometrií navíc zlepšuje svojí ovladatelnost v náročném terénu.

Reklama
Model Solace v té nejvyšší kvalitě byl k dispozici všem jezdcům týmu IAM, včetně lídra Heinricha Hausslera, během závodů Kolem Flander a Paříž-Roubaix.
Koncept Solace
Solace je navržen s maximálním důrazem na pohodlnou jízdu, aniž by při tom byl negativně ovlivněn okamžitý přenos síly a přímé řízení. Aby to skutečně fungovalo, vytvořili konstruktéři SCOTT model kola Solace se dvěma specifickými “zónami”, které zlepšují pohodlí a přenos síly - Comfort zone (komfortní zóna) a Power zone (silová zóna).
A ještě něco: modely Solace s geometrií optimalizovanou pro vytrvalostní jízdu umožňují pohodlnější posed a zvládnutí dlouhých hodin v sedle bez potíží.
Diskové brzdy jsou nejposlednější novinkou u modelů Solace. Výrazně zvyšují brzdící výkon a spolehlivost bez ohledu na povětrnostní podmínky, kterými právě projíždíte. Solace byl vyvinut proto, aby poskytl pohodlnou a spolehlivou jízdu všem náročným rekreačním cyklistům.
Pohodlí
Konstruktéři značky SCOTT věnovali spoustu času analýze pružnosti cyklistických rámů a hledání unikátních řešení, která by odpovídala filozofii švýcarských odborníků na vývoj karbonu. Jak je možné vidět na 3D obrázcích níže, propojení mezi sedlovkou, horní rámovou a sedlovou trubkou a zadní stavbou, je z hlediska komfortu nejkritičtějším bodem celé geometrie.
Na základě tohoto zjištění testovali inženýři různé možnosti provedení konstrukce, ať už s ohledem na tvar trubek, vrstvení karbonových vláken i propojení zadní stavby. Výsledkem analýzy je jedinečné řešení konstrukce rámu právě v této kritické oblasti. Horní stojny zadní stavby jsou napojeny přímo na horní rámovou trubkou, čímž je zajištěn vyšší komfort bez omezení torzní tuhosti hlavové trubky.
Následně konstruktéři úmyslně vynechali tradiční můstek mezi stojnami zadní stavby, aby nebyla omezena správná pružnost této oblasti. Neméně důležitá byla rovněž optimalizace přední části rámu. Z hlediska komfortu musí vidlice umět pohlcovat nežádoucí vibrace, zapříčiněné nerovností vozovky a musí odolat silám při prudkém brzdění.
Horní část vidlice včetně karbonového krku a koruny je opravdu pevná pro jisté řízení a bezpečné brzdění. Aby mohla být odsouhlasena konečná verze vidlice, ve Scottu dlouho zkoumali a testovali různé vrstvení karbonových vláken v závislosti na její žádoucí deformaci při zvýšeném komfortu a tuhosti při brzdění.
Pevnost
Když nebudete mít hnací sílu, nebude vám k ničemu ani ten nejpružnější rám. "Proto když jsme tvořili Solace, neustále jsme zkoumali pružnost rámu v poměru k přenosu síly," tvrdí konstruktéři.
Oblasti rámu nejvíce odpovědné za přenos síly vycházejí ze středového složení, kde se síla jezdce při šlapání přenáší do kola, a z hlavové trubky, kde působí torzní síla jezdce - zejména při jízdě ze sedla. Výsledkem zkoumání bylo určení silové zóny rámu s využitím pevných rámových struktur a následné použití kónické hlavové trubky, rozšířené spodní rámové trubky, masivního středového složení a asymetrické spodní části zadní stavby a sedlových vzpěr.
Vyvážení
Solace by mohl být posuzován jako model s rozdělenou rámovou konstrukcí. Zatímco „Comfort Zone‟ poskytuje pohodlnou jízdu díky pohlcování otřesů a vibrací přicházejících zdola, „Power Zone‟ je tvořena boční torzně tuhou konstrukcí rámu a zajišťuje maximální přenos hnací síly vyvinuté jezdcem.
Pokud ovšem hovoříme o konstrukci kola, musí být o pohodlí a přenosu síly uvažováno souběžně. A v určitém okamžiku se začnou tyto dvě vlastnosti navzájem negativně ovlivňovat.
Proto konstruktéři SCOTT věnovali spoustu času zkoumání různého vrstvení a vyhodnocování zpětné vazby od jezdců. Rámy s vysokým stupněm deformace, tím pádem také velmi pohodlné, v testech neobstály, a to z důvodu značně omezeného přenosu síly.
Rozsáhlé zkušební postupy tak umožnily inženýrům určit nejlepší vyváženost mezi pohodlím a přenosem síly. Model SCOTT Solace představuje praktické silniční kolo v unikátním designu, zaměřené na vytrvalostní jízdu.
SDS tlumící systém
Patentovaný systém tlumení SCOTT SDS byl vytvořen z jasného důvodu - zvýšit komfort rámu a vidlice pomocí deformace. Výběr tvaru trubek, karbonových vláken a jejich důmyslného směrování během výrobního procesu, probíhal s jediným cílem - zlepšit tlumení otřesů a schopnost rámu pohlcovat vibrace, aniž by při tom byl ovlivněn přenos síly při šlapání.
Specifikace kola Scott Solace Team IAM Cycling
Rám: SCOTT SOLACE
Představec: SYNCROS FL1.5
Řídítka: SYNCROS RR1.5
Brzdy: Shimano Dura-Ace
Řadící páky: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-9070
Přesmykač: Shimano Dura-Ace Di2 FD-9070
Přehazovačka: Shimano Dura-Ace Di2 RD-9070
Kazeta: Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-25T
Řetěz: Shimano Dura-Ace CN-9000
Kliky: Shimano Dura Ace SRM 11-speed, 53/39T
Pedály: Shimano 9000 Dura-Ace
Kola: DT SWISS RC38T
Galusky: Continental Competition Pro LTD, 28mm
Sedlo: SYNCROS RR1.0 CARBON
Sedlovka: SYNCROS FL1.0 CARBON
Reklama
Komentáře
Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.
Zatím nebyl vložen žádný komentář.