SuperCycling.cz

Představujeme: Lapierre Aerostorm DRS

1. 2. 2016, 11:40

Francouzský Lapierre je stále při chuti. Po loňském uvedení dvojice inovovaných silničních speciálů Xelius a Aeroroad nezůstal ani přes zimu v nečinnosti. Ještě před opravdovým startem nové závodní sezóny představuje veřejnosti další práci svých konstruktérů, Lapierre Aerostorm DRS, kterou doprovází slogan “když rychlost znamená vše”.

Aerostorm-DRS-plage-680

Aerostorm není žádným nováčkem. Lapierre svůj první evoluční model zařadil do své nabídky v roce 2012. Nová verze časovkářského rámu, jež je v názvu obohacena “přívlastkem” DRS, doznala pár, na první pohled neviditelných, ale ve výsledku zásadních změn. Jak jsme u firmy Lapierre zvyklí, nebyla to práce jen týmu v zázemí továrny, ale i materiálově podporovaných jezdců. Pro nás neznámější z nich je tým FDJ z nejvyšší kategorie WorldTour.

Aerostorm DRS FDJ 680

Úkolem pracovního týmu bylo snížit aerodynamický odpor, vylepšit ovládání kola a navýšit brzdnou účinnost. Po dvou letech mravenčí práce je výslednou prací zdokonalený Aerostorm DRS (Drag Reduction System).

V této zkratce se skrývá hned několik novinek, které na vylepšeném rámovém setu nalezneme. Jezdcův kokpit, vidlice a přední část jsou plně integrovány. Aerodynamickou úpravou si prošly i všechny částí rámového trojúhelníku. Pomyslnou třešinkou mohou být integrované brzdové čelisti a o chlup více vytuněná sedlovka, která nově nabízí větší rozsah při nastavování pozice cyklisty.

Aerostorm DRS details kokpit 680

Rám je primárně přizpůsoben pro montáž elektronické sady. Není tedy divu, že vloni uvedená technologie TDT (Trap Door Technology) byla použita i zde. Jedná se co možná nejníže a ke středu nejblíže uložení baterie pohánějící celý elektronický systém. Tato pozice, která je pro mechaniky díky odnímatelnému víčku lehce dostupná, se nachází ve spodní části spodní rámové trubky.

Aerostorm DRS details zad brzda 680

Uvedená čísla v pracovním sešitě poodkrývají i něco více. Měření v laboratoři ukázalo 30% navýšení pevnosti zadního trojúhelníku. Váha celého týmového speciálu FDJ klesla na hodnotu 8,1 kg (vel. M). To je pro závodníky bezesporu velmi vítaná zpráva.

Avšak pro samotný jezdcův výkon důležitější je větší variabilita v nastavení správného posedu. Na výběr mají tři délky představců (65, 85 a 115 mm) a univerzálnější sedlovku s rozsahem deseti centimetrů pro nastavení předo - zadní polohy sedla.   

Aerostorm DRS details kokpit 2 680

Čím vyšší rychlostí se na kole pohybujete, tím jistější vedení kola oceníte. To je známá věc. Díky nově uloženým a plně integrovaných řídítkům bylo nutno poupravit geometrii rámu. Těžiště rámu je posunutu níže. Horní rámová trubka je lehce protažená a úhel sedlové trubky je vzpřímenější.  

Pinot sur Aerostorm DRS N.G+Atz FDJ

Každá vteřina se při časovce počítá. Nic nemůže být ponecháno náhodě. Necháme se překvapit, jak této výhody využijí závodníci týmu FDJ již během letošní sezóny. Pro nás smrtelníky by nový rámový set mohl být k dispozici někdy během podzimních měsíců letošního roku.

 

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.