SuperCycling.cz

Pinarello Dogma F10: kolo zrozené k vítězství

15. 1. 2017, 09:56

Firma Pinarello společně s týmem Sky představily nového nástupce modelu Dogma F8, Dogmu F10. Načasovali si to hezky pěkně přímo na začátek sezóny. Jen pár dní před startem prvního závodu WT Tour Down Under, na kterém nový model prověří vybraní jezdci Sky v reálném závodním nasazení.

P17-DOGMAF10-SKY-001-680

S čím novým Fausto Pinarello a tým Sky přicházejí? Čím chce, jak bývá jeho zvykem, ohromit náš cyklistický svět, když při prvním pohledu marně hledáme nějaké výrazné rozdíly? Inovace nejsou ihned patrné, ale není jich rozhodně málo: redukce váhy, navýšení pevnosti, vylepšení aerodynamiky a do detailu vychytaná integrace systému elektronického řazení Shimano Dura-ace Di2 9100.  

Pinarello DOGMA F10 emotional from Cicli Pinarello SpA on Vimeo.

Existence modelu Dogma začala u magnesiové verze Dogma Magnesium AK61. Po krátkém odmlčení, které vyplnil první karbonový model Paris, přišla Dogma 60.1, Dogma 2, Dogma 65.1, Dogma F8, Dogma K8 a jako poslední Dogma F8 Xlight.

Většina modelů Pinarello Dogma byla spojována s týmem Sky a dovezla lídry týmu k mnoha vítězstvím, např. 4x titul vítěze Tour de France, 3x dres mistra světa. Nová Dogma F10 by měla být oporou Chrisi Froomovi v boji o jeho čtvrté vítězství na Tour de France. Sám se také na vývoji nového modelu podílel.

Chris Froome first test DOGMA F10 - Etna Volcano Sicily from Cicli Pinarello SpA on Vimeo.

Samotný Chris Froome říká: “Vždy jsem na firmě Pinarello oceňoval její úzkou spolupráci s týmem a samotnými jezdci. To je to správné partnerství. Vždy se ujišťovali, že nám dodávají ta nejlepší kola na všechny typy závodů. Vždy hledali lepší a lepší způsob, jak vyrobit co nejlepší kolo. Dogma F10 je toho důkazem. Osobně jsem se na výrobě nového modelu podílel. Teď se opravdu moc těším, až na novém kole budu poprvé závodit. Je to kolo zrozené k vítězství!”

P17 DOGMAF10 SKY part002 680

Váhová úspora na rámu není výrazná. Pinarello uvádí 820 gramů, což je o celých 6% méně, než model F8. Pinarello se nikdy nenechalo zatáhnout do boje o maximálním snížení váhy. Dle jejich slov se to vždy projeví na snížení celkové pevnosti rámu.

Větší procenta se podařilo konstruktérům ušetřit optimalizací profilu rámu na nejvíce exponovaných místech. Vodítkem jim byly již v minulosti aplikované a praxí ověřené patenty z časovkářského speciálu Bolide.

P17 DOGMAF10 SKY part003 680

Zde se výrobce chlubí 20% snížením odporu. Jezdci tím pomůže ušetřit 0.8 sekund na jednom kilometru a za ideálních podmínek 2 minut na 150 km. Navýšení tuhosti nového modelu je sedmiprocentní. V tomto případě byla oprášená stará a ověřená “nevyvážená” pevnost středového pouzdra a zadních vzpěr, kdy ta pravá je tužší a lépe přenáší jezdcův výkon k zadnímu kolu.

P17 DOGMAF10 SKY 002 680

K výrobě rámu F10 se používá vyzkoušená karbonová pletenina Torayca T1100 1K od japonské společnosti Toray. I nabídka třinácti velikostí od 42 po 62 a geometrie rámu je totožná s aktuální modelem F8.

Pro letošní rok bude k dispozici jen varianta s čelisťovými brzdami “Direct Mount” místo klasického upevnění na jeden středový šroub. O kotoučovém provedení se zatím neuvažuje. Nicméně, Pinarello má smlouvu s týme Sky podepsanou až do konce roku 2020, takže další inovace na sebe nenechají určitě dlouho čekat.

P17 DOGMAF10 SKY part006 680

Novinku Dogma F10 bude kromě týmu Sky používat i tým Wiggins. Totožný rám bude jen osazen komponenty od amerického výrobce Sram. Volba padla na bezdrátovou sadu Red aTap doplněnou koly Zipp.

Spolupráce Pinarella nebyla pouze mezi Itálií a Anglií, zahrnovala navíc i japonské Shimano. Nová sada Shimano Dura-ace, která bude uvolněna do prodeje během letošního února, inspirovala designery firmy Pinarello k originální integraci systému do nitra rámu. Mozek elektronické sady, který byl v minulosti uložen pod představcem, se přesunul na spodní rámovou trubku, přesněji do oblasti košíku na láhev. Linie rámu jsou zase o něco čistší.

P17 DOGMAF10 SKY part005 680

Do prodeje bylo okamžitě uvolněno prvních 500 kol, a to i včetně nové sady Shimano Dura-ace Di2 9100. Podrobné specifikace jednotlivých modelů včetně cen budou oznámeny během několika dnů.

Nyní víme, že v nabídce bude celkem šest barevných kombinací, plus vlastní “May Way” konfigurace. Osobně se na testování nového modelu moc těšíme. Porovnání Dogmy F10 s jejím předchůdcem Dogmou F8 bude určitě zajímavé.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.