SuperCycling.cz

Ondřej Cink: Překvapil jsem i sám sebe

23. 1. 2017, 06:47

Dvaadvacátým místem na WorldTour závodě Tour Down Under překvapil Ondřej Cink sám sebe i širokou veřejnost. V minulé sezóně ještě excelentní biker skočil do silnice rovnýma nohama a ve svém prvním startu v dresu svého týmu Bahrain-Merida v Austrálii zajel nad očekávání.

cinkkrozhoc1

Jak hodnotíš svoje vystoupení?

Z celkového pohledu jsem strašně spokojený, stejně jako všichni v týmu. Nikdo z nás nečekal, že by to mohlo být až takové. Podle pohybu v balíku prý vůbec nebylo znát, že to byly moje první závody. To mě potěšilo. Navíc jsem dokázal být celkem vpředu bez nějakého velkého tréninku. Před Austrálií jsme měli v Bahrainu prezentaci, byl jsem i s cestováním skoro týden bez kola. Všichni víme, že trénink nebyl úplně ideální, o to víc jsem překvapen. Byl jsem hodně nervózní a teď jsem rád, že to mám zdárně za sebou. Překvapil jsem i sám sebe.

cinkkkkkrozho3

A co výkony v obou kopcovitých etapách? Tam jsi taky asi překvapil všechny...

Ty kopce jsou hlavně pro mě osobně super zjištění. Bez nějakého extra tréninku jsem dokázal zajet solidní výsledky, a pokud budu tvrdě pracovat, určitě se posunu dál. Doufám, že to nebyla náhoda. I pro psychiku je to dobré.

Taky jsi dvakrát zkusil únik.

Tým mi v tom dal volnou ruku. Chtěl jsem si vyzkoušet, co to vůbec obnáší. Jsem opravdu rád, že se mi do těch úniků povedlo skočit, protože to je ve skutečnosti ještě daleko těžší, než jsem si myslel. Je to nástup za nástupem a nějakou dobu trvá, než se někomu podaří odjet.

Měl jsi za úkol co nejvíc pracovat pro vašeho lídra Viscontiho?

Hlavně v těch dvou těžkých etapách. Na Willunga Hill jsem odtáhl celý kopec. Je škoda, že jsme nedocvakli skupinku favoritů, měli jsme je skoro pořád na třicet metrů. Ale už jsem víc nemohl, dojet je bylo nad moje síly. Kolem Viscontiho jsem se snažil pohybovat prakticky celý závod. Má veliké zkušenosti a dost jsem se toho od něj za těch pár dní naučil.

cinkkrozhooo2

Jsi v příjemném šoku, když jsi takhle dobře zajel vůbec první silniční etapák kariéry?

Já už jeden malý jel v juniorech (úsměv). Ale tohle je úplně jiný level. Po druhém dni jsem měl nohy jak z kamene. Biky jsou v tomhle směru jiné. Tam je jeden den závod a pak už nic. Tady člověk musí další den znovu. Naštěstí jsem se pokaždé nějak rozjel. Ale poslední etapu jsem už byl fakt unavený. Byl jsem rád, že jsem jí přežil a dojel jsem v balíku.

V Austrálii panovala po většinu závodu veliká vedra. Nevadilo ti horko?

Já s tím nemám problém. I na bikách jsem v extrémních vedrech zajel ty nejlepší výsledky.

Můžeš už teď říci, zda něco z horských kol na silnici využiješ?

Určitě tu techniku. I Sagan říkal, že jak před olympiádou jezdil měsíc na biku, a pak zase začal na silnici, bylo to prý hodně znát. V technice se cítil daleko líp.

cinkkkkrozoho4

Mluvili jste spolu v Austrálii?

Spíš jsme se pozdravili, nebylo moc času. Trochu se známe z biků. Víme o sobě, ale zas nemůžu říct, že bychom byli kamarádi. Navíc on je velká hvězda a i v Austrálii je hodně populární. Po každé etapě na něj čekala spousta fanoušků.

Kdy se z Austrálie vracíš domů?

V úterý a ve středu bych měl být doma. Už se docela těším, byl jsem pryč tři týdny.

Jaké závody tě čekají dál?

V půlce února Ruta Del Sol v Andalusii, pak Strade Bianche, Katalánsko, Baskicko, Romandie a Dauphiné.

Nenapadalo tě, že když ti to takhle půjde dál, mohl by tě tým už letos poslat na nějakou Grand Tour? Třeba na Vueltu?

Nevím, jestli je to hned první rok dobrý nápad. Uvidíme. Neříkám, že bych tam rád nejel, ale radši by tam měl startovat někdo, kdo má víc zkušeností. Navíc je otázka, jak moc budu unavený, přece jen je to moje první sezóna na silnici. Nerad bych tam jel a po týdnu slezl. 

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.