SuperCycling.cz

Honza Bárta: Sezónu směřuji ke klasikám a k Tour de France

5. 2. 2015, 15:05

Má za sebou skoro měsíc tréninku na Mallorce, teď si Honza Bárta odskočil na pár dní domů na jih Moravy. „Taky už jsem potřeboval takovou tu domácí pohodu,“ říká Honza. Doma se ale nezdrží moc dlouho, protože sezóna 2015 v dresu týmu Bora-Argon 18 pro něj začne už příští sobotu jednorázovkou Vuelta Ciclista a Murcia ve Španělsku. 

bartic-bora-hore

Bude to sezóna, jejímž prvním vrcholem pro excelentního časovkáře budou klasiky a dalším Tour de France, kde by v sestavě německé stáje neměl, stejně jako vloni, chybět.

Honzo, jak probíhala příprava na Mallorce?

Byl jsem tam od začátku ledna sám, pak následovalo jedenáctidenní soustředění s týmem. Trénovali jsme hodně do rychla, protože někteří kluci už tam začali sezónu těmi jednorázovkami, jiní se chystali na Katar nebo Omán.

Ty začneš sezónu na Murcii. Co přijde dál?

Almeria, Algarve a pak už v podstatě klasiky. Ještě tam mám kratší etapák ve Flandrech, ale vše bude směřovat ke klasikám, které pro mě budou prvním vrcholem sezóny. Pojedu jich spoustu, včetně San Rema, Flander i Roubaix. Ten program je skoro stejný, jako jsem měl vloni.

bartic bora 2

Na co si na nejslavnějších klasikách troufáš?

Těžko budu předpovídat nějaké konkrétní výsledky. Věřím, že by to mohlo být dobré. Třeba vloni jsem měl při Flandrech vynikající formu, na Roubaix taky, ale zničil jsem dvě kola a bylo po nadějích. Ale pokud budu mít takovou formu, jako před rokem, a vyhne se mi smůla, určitě bych se mohl poprat o nějaký solidní výsledek.

Závodem Paříž-Roubaix ti skončí první část sezóny. Pak tě čeká volno?

Přesně tak. Ale ne nějaké dlouhé, začne příprava směrem k Tour de France. Měl bych jet Bayern, Dauphiné a snad i Tour, pokud na tom budu dobře a nic se mi nestane.

Program Jana Bárty v první části sezóny

14. 2.: Vuelta Ciclista a Murcia

15. 2.: Clasica de Almeria

18. - 22. 2.: Kolem Algarve

4. 3.: Le Samyn

6. - 8. 3.: Driedaagse van West-Vlaanderen

14. 3.: Albert Achterhes Pet Ronde van Drenthe

15. 3.: Energiewacht Dwars door Drenthe

22. 3.: Milán-San Remo

29. 3.: Gent-Wevelgem

31. 3. - 2. 4.: Driedaagse De Panne-Koksijde

5. 4.: Kolem Flander

8. 4.: Scheldeprijs

12. 4.: Paříž-Roubaix

13. - 17. 5.: Bayern Rundfahrt

7. - 14. 6.: Critérium du Dauphiné

4. - 26. 7.: Tour de France

 Vždyť v týmu patříš k nejzkušenějším, tak bys na Tour určitě chybět neměl, ne?

Asi ne, pokud budu mít nějakou formu. Lidi jako já na Grand Tour náš tým potřebuje. I proto, že jsme hodně omladili. Už před sezónou jsme se bavili se sportovními řediteli, že bych na Tour jet měl. Ale třeba Bartosz Huzarski má v tomhle směru zkušeností ještě o něco víc, oproti mně má nějakou Grand Tour navíc. Já jsem v týmu asi třetí nejstarší, ale zatím se starý necítím :-)

Na Tour bude váš tým startovat na divokou kartu. Věřil jsi, že ji dostanete?

Věděli jsme, že šance je dost velká, ale dokud to není oficiální, člověk si nemůže být ničím jistý. Jsem rád, že to dobře dopadlo a na Tour pojedeme i letos.

Tým Bora-Argon 18 změnil nejen název, ale prošel i poměrně velkou obměnou kádru. Jaký z toho máš pocit?

Během soustředění člověk ty nové lidi až tak dobře nepozná, závody ukážou víc. Ale vypadá to dobře, přišlo několik mladých, ale ambiciózních závodníků. Ztratili jsme několik kluků, hlavně Lea Königa. Místo něj přišel jako lídr na velké etapáky Němec Dominik Nerz z BMC. Je to vrchař, v kopcích je nejlepší z celého týmu.

bartic bora 3

Bude schopen Lea nahradit?

Doufám, že po něm roli lídra převezme. Ale otázkou je, zda bude hned letos tak silný, jako Leo.

Potkávali jste se s Königem, když jste oba trénovali na Mallorce?

Jen jednou, když jsme jeli proti sobě, každý se svým týmem. Jinak ne. Nemluvili jsme spolu, ale vypadá, že mu přestup do Sky prospěl. Uvidíme, jak mu to půjde v sezóně, ale na Mallorce jel fantasticky.

Váš tým má nové sponzory, generální partner je z Německa. Je dobré, že se zase německé firmy vracejí do velké cyklistiky?

Je to skvělé. Nový sponzor podepsal smlouvu na pět let a spousta věcí se změnila k lepšímu. Věřím, že to tým vytáhne ještě víc nahoru. V Německu byla v uplynulých letech taková doba temna z pohledu mediálního zájmu i podpory cyklistiky, ale když tam jel člověk závod, atmosféra byla vždycky skvělá. Mezi fanoušky zůstala cyklistika nesmírně populární. Některá média se k ní stavěla zády, ale teď se situace celkově obrací k lepšímu. My máme německého sponzora, u Giantu je zase Alpecin a tým je registrovaný v Německu. Pro celou německou cyklistiku je to velké plus a mohou z toho těžit i mladí němečtí závodníci.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.