SuperCycling.cz

Představení: TREK ÉMONDA 2015

17. 10. 2014, 07:45

Nový přírůstek do početné silniční rodiny kol Trek je model ÉMONDA. Trek svojí novinkou ÉMONDA, která byla oficiálně představena těsně před startem letošního ročníku Tour de France, doplňuje aktuálně nabízený aero speciál MADONE a pohodlný model DOMANE.

Trek émonda

Trek émonda


ÉMONDA – nejlehčí sériově vyráběné kolo na trhu

Je pravdou, že v posledních sezónách jsme spíše slýchali, nebo četli o tom, která silnička je pohodlnější a ovladatelnější, či která má lepší aerodynamiku a kolik nám ušetří wattů. Váhové soutěžení se na nějaký čas posunulo do ústraní. Firma Trek vyrazila do boje po dlouhé době jako první a troufáme si říci, že laťku nasadila pěkně vysoko, respektive nízko. Nyní je tu nový leader této kategorie, TREK ÉMONDA, kolo pro vrchaře, vyznavače váhového VooDoo a nebo pro cyklistické fajnšmekry.

Trek emonda celk1 cl

Rámový set váží pouhých 690 g. (velikost 56) včetně sedlovky. Samostatná vidlice 280 g. V porovnání s nebližší konkurencí je o 20 g lehčí než Cannondale Supersix Evo a o 207 g než Specialized Tarmac SL4. Váha celého kola ÉMONDA SLR 10 činí 4,65kg. I když se dle výrobce jedná o sériově vyráběné/nabízené kolo, rozhodně se nejedná o úplně běžnou specifikaci komponentů, karbonové ráfky Tune Skyline, náboje Mig45/Mag150, sedlo Komm-Vor Plus, sada Sram Red 22 (s keramickými ložisky všude, kde je to jen možné), hlavové složení Cane Creek AER, galusky Vittoria Crono CS 22c, integrovaná řídítka Bontrager XXX a v poslední řadě brzdy Speed Stop (direct mount). Tím se ovšem ledacos vysvětluje. Cena přesahující hranici 350 000 Kč by většině návštěvníků vyhlášených berounských Hrnčířských trhů bezesporu přivodila zástavu srdce.

Trek emonda det cl

Jezdci TREK FACTORY RACING TEAMU si bohužel nemohou plně užívat všech výhod této novinky. Přísné předpisy UCI hovoří jasně: minimální povolená váha závodního kola je 6,8 kg. Ke slovu tedy přichází dovažování pomocí „festovnějšího“ závodního materiálu a oblíbených powermeterů. Jezdci samotní mají extra „bonus“ pro výběr pohodlnějších komponentů jako je sedlo, omotávka, či širší pláště.

Produkce modelu ÉMODA se nebude týkat pouze „high category“, ale posune se i blíže k dostupnějším variantám. Celkem to budou tři pánské (SLR, SL a S) plus jedna dámská. Nejvýše postavený model SLR bude vyráběn z karbonu OCLV 700, pro variantu SL bude použito střední třídy OCLV 500 a poslední z nabízených bude vypouštěn do světa s karbonem OCLV 300. Trek ani v tomto případě neopomenul jednu z nestandardních firemních výhod, čímž je možnost výměru geometrie „pro H1“ a nebo „regular H2“.

Trek emonda celk2 cl

Osobní zkušenost z testování tohoto nového modelu firmy TREK přineseme v nějakém příštím článku. Určitě je na co se těšit.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.