SuperCycling.cz

Kolik wattů porazilo výtečného Kreuzigera?

16. 4. 2018, 20:45

Včerejší Amstel zajel Roman Kreuziger naprosto skvěle. Musel se sklonit pouze před famózním výkonem Michaela Valgrena, který si po zásluze dospurtoval pro vítězství. Roman mohl i vyhrát, kdyby se v cílovém spurtu dokázal dostat přes 1000 W. To je ale po 6,5 hodinové tortuře v členitém terénu kolem nizozemského Maastrichtu neskutečně náročný úkol.

grepnams12

Amstel Gold Race je velmi těžký závod, který Romanovi sedí. Na výkonnost on vyhrávat umí, ostatně to v tamních kopcích již ukázal. Stoupání tam nejsou nijak extrémní, zato jich je rozeseto jako máku. Jejich převýšení většinou nepřesahuje 100 m a zpravidla mají i proměnlivý sklon od 3 do 20 %. Závodní intervaly na nich trvají do 5 minut, takže je to mezi jezdci ve výsledku takový souboj o nejpevnější VO2max.

Každý jezdec stráví nad svým funkčním prahem (u závodníků kategorie WorldTour to bývá nad 400 W) dlouhé DVĚ HODINY s krátkým odpočinkem po každém intervalu. Tedy kromě finále závodu, kde se tempo stupňuje a na odpočinek už není dost času. Nicméně mezi výjezdy stráví jezdec v zóně aktivní regenerace či zcela bez šlapání zhruba 3,5 hodiny. I tak jim jejich wattmetry ukazují průměrné watty za závod přes 300 W.

Valgren začal útočit až v samém závěru závodu, když se v předchozích kilometrech ze všech stran odehrávalo opravdové závodní nasazení a on na něj musel pochopitelně také reagovat. I Roman si počínal velmi aktivně, sjížděl, tahal, jel skvěle a s velkým přehledem kontroloval dění v závodě.

romansamgetyyy

Pět kilometrů před cílem si Valgren na vrcholu předposledního stoupání své soupeře nejprve vyzkoušel zrychlením na 950 W s následným 30ti vteřinovým intervalem nad 400 W. Svého ovšem dosáhl až na posledním stoupání, kde útočil ještě mocněji s maximem 1150 W a 9ti sekundovým průměrem 920 W. Celý útok znamenal jeho minutový průměr 600 W.

Přesto ho dokázal Roman, který se za ním vydal pro krátkém zaváhání, dostihnout. Spolu s Valgrenem poté strávili do cíle závěrečné dva kilometry průměrem 460 W. Ve spurtu na pásku byl již Valgren přesvědčivý. Dokázal zopakovat svůj předchozí maximální výkon, když se pouštěl do závěrečného úniku. 1050 W na vítězství po vyčerpávajících 260 km zakončených navíc vítězným únikem stačilo.

Připraveno ve spolupráci s wattovým centrem SPEEDweaponry.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.